vineri, 18 iunie 2010

Petrica Miulescu Irimica - doinitorul de la munte

M-am nascut in 12 februarie 1960 in satul Parvova, comuna Lapusnicel, judetul Caras-Severin si ca orice varsator sunt un tip tenace care pana la urma am razbit in demersul meu de a ajunge un cunoscut si apreciat solist de muzica populara. Am debutat in 1978 pe cand eram elev la liceul din Orsova cu formatia lui Mihai Stanciu Pitigoi. Tot in adolescenta am obtinut si primele premii la "Festivalul Portilor de Fier" si “Cantec nou in Mehedinti". Imi adunam cantecele din zona mea de bastina, zona de interferenta intre Valea Almajului si Craina. De-a lungul anilor am colaborat cu ansamblurile folclorice "Doina Cemei" (Baile Herculane), "Danubius" (Drobeta-Turnu Severin), "Semenicul" (Resita) s.a. In anul 1990 am inceput colaborarea cu cunoscuta formatie a lui Sandu Florea impreuna cu care am imprimat si casetele. In 1994, la invitatia comunitatii romanilor din Sydney, am efectuat un prim turneu de sapte luni in Australia, iar in 1995 am cantat in Germania. In iarna 1997-1998 am fost din nou "ambasadorul" cantecului popular romanesc in Australia. In repertoriul meu predominante sunt temele de dragoste, dorul de sat si de oameni. Desi traiesc la Orsova nu am rupt nici un moment legaturile cu Banatul natal.
Anii scursi mi-au confirmat fidelitatea fata de folclorul muzical banatean dovada fiind cele patru CD-uri pe care le-am realizat: ,,Iubesc tot ce mi-i pe plac" (2001), Volumul de doine ,,La mormant la tata meu", (2004), ,,Pentru maica am un dor" (2005) §i ,,Am deschis la maica poarta" (2006). Anual intreprind cate un turneu in Australia spre bucuria si satisfactia romanilor de acolo in randul carora am mai multi fini.
Este de asemenea de remarcat ca si azi, in tara, cant cu acompaniamentul formatiei , ”Florea" din Armenis condusa de Simion, fiul regretatului Sandu Florea...Am ramas credincios folclorului autentic din zona mea de bastina pe care o simt mandru ca-1 pot duce in lume ca pe un tezaur ce nu poate fi cantarit in aur, ci numai prin simtirea celor care-l asculta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu